Spacer

Εκπαιδευτικά
Εκδόσεις - Αναμνηστικά - Δώρα
Visitgreece.gr
tripadvisor

Βρίσκεστε εδώ: / Αρχική σελίδα / Νέα - Εκδηλώσεις / Νέα / Δελτία Τύπου / 2010 / Ιούλιος
Επιστροφή Εκτύπωση Αποστολή με e-mail Επιστροφή στην κεντρική σελίδα

Ιούλιος

ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΘΗΛΑΣΤΙΚΩΝ

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου εγκαινιάζει το Σάββατο 17 Ιουλίου τη μεγάλη περιοδική έκθεση με τίτλο «Aπολιθώματα στο Αιγαίο - Βιοποικιλότητα θηλαστικών: Από το Δεινοθήριο της Λέσβου στον Άνθρωπο των Πετραλώνων». Η έκθεση, που θα διαρκέσει για περίπου 6 μήνες, θα πλαισιωθεί από ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα λειτουργήσουν από τον Οκτώβριο μέχρι το Δεκέμβριο.

Η έκθεση πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Μουσείου Παλαιοντολογίας του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από τις συλλογές του οποίου προέρχονται σπάνια απολιθώματα από τις παλαιοντολογικές έρευνες στον Ελληνικό χώρο, και του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, το οποίο προσέφερα σημαντικά ευρήματα από την Κρήτη.

Την επιμέλεια της έκθεσης ανέλαβε η Ερευνήτρια - παλαιοντολόγος του  Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, Δρ. Κατερίνα Βασιλειάδου.
Η έκθεση, που θα φιλοξενηθεί στις εγκαταστάσεις του Μουσείου στο Σίγρι, περιλαμβάνει περισσότερα από 40 εντυπωσιακά απολιθώματα θηλαστικών ζώων που έχουν ζήσει στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου Πελάγους κατά τον Καινοζωικό Αιώνα.

Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο μακρινό παρελθόν και να γνωρίσουν από κοντά, μέσω των απολιθωμάτων, φωτογραφικού υλικού και αναπαραστάσεων, Δεινοθήρια, τεράστια Γομφοθήρια, φοβερούς Μαχαιρόδοντες, ψηλόλαιμες αλλά και κοντόλαιμες καμηλοπαρδάλεις, τριδάκτυλα ιππάρια, γαζέλες με ποικιλόμορφα κέρατα, περίεργα χαλικοθήρια, τριχωτούς ρινόκερους, νάνους ιπποπόταμους και πολλά άλλα ζώα, που έζησαν στα τροπικά και υποτροπικά δάση, τις ξηρές σαβάνες ή τις παγωμένες τούνδρες, που αντιπροσωπεύουν οικοσυστήματα που διαδοχικά κυριάρχησαν στην Ανατολική Μεσόγειο στη διάρκεια των τελευταίων 23 εκατομμυρίων ετών. Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης ειδική αναφορά στα πρωτεύοντα θηλαστικά, βασισμένη στα παλαιοντολογικά ευρήματα του βορειοελλαδικού χώρου
Πρόκειται για μια γνωριμία με την τεράστια ποικιλία των ζώων που έζησαν στην περιοχή του Αιγαίου από την εποχή του απολιθωμένου δάσους της Λέσβου παρουσιάζοντας τα νεώτερα τεκμήρια για τα ζώα που έζησαν  πριν από 20 εκατομμύρια χρόνια στην περιοχή, μέχρι την εξάπλωση του ανθρώπου, που αντιπροσωπεύεται από το κρανίο του Ανθρώπου των Πετραλώνων που ανακαλύφθηκε στα μέσα του 20ου αιώνα στη Χαλκιδική και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα παλαιοανθρωπολογικά ευρήματα παγκοσμίως.

Μέσα από πολυάριθμα επεξηγηματικά κείμενα και αναπαραστάσεις θα τονιστούν χαρακτηριστικά των θηλαστικών που παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλομορφία και συνθέτουν τη βιοποικιλότητα στα θηλαστικά, τόσο κατά το παρελθόν όσο και στα σύγχρονα οικοσυστήματα.

ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΤΟΣ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ

Η έκθεση «Aπολιθώματα στο Αιγαίο - Βιοποικιλότητα θηλαστικών: Από το Δεινοθήριο της Λέσβου στον Άνθρωπο των Πετραλώνων» οργανώνεται στα πλαίσια του εορτασμού του Διεθνούς Έτους Βιοποικιλότητας – 2010, με στόχο να τονιστεί η σημασία της περιοχής του Αιγαίου για τη μελέτη της βιοποικιλότητας και της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη μας.

Μέχρι σήμερα 1,5 - 1,8 εκατομμύρια είδη βακτηρίων, μυκήτων, φυτών και ζώων έχουν καταγραφεί στη Γη. Νέα είδη ανακαλύπτονται κάθε μέρα. Άλλα εξαφανίζονται πριν καν ανακαλυφθούν. Όλες αυτές οι μορφές ζωής που φιλοξενούνται στον πλανήτη μας σήμερα αποτελούν τη «Βιοποικιλότητα».

Αυτή η απίστευτή ποικιλία μορφών ζωής προέρχεται από έναν και μόνο πρόγονο, ένα μονοκύτταρο οργανισμό, που έζησε πριν από 4 δισεκατομμύρια χρόνια!!!
Από τότε μέχρι σήμερα, έχει ζήσει ένας τεράστιος αριθμός ειδών, το 99% των οποίων δεν υπάρχει πια. Μερικά από αυτά είναι γνωστά από τα απολιθώματά τους, με τη βοήθεια των οποίων οι παλαιοντολόγοι αναπλάθουν τη Βιοποικιλότητα του παρελθόντος.

Με στόχο την ευαισθητοποίηση των σύγχρονων κοινωνιών για τη διατήρηση της μεγάλης αλλά ευαίσθητης αλυσίδας αλληλοσυνδεόμενων οργανισμών του πλανήτη μας, τα Ηνωμένα Έθνη ανακήρυξαν το 2010 ως «Διεθνές Έτος Βιοποικιλότητας».

αρχή σελίδας αρχή σελίδας